Jeppesen Systems AB - Logo

IT End User Support Specialist – Europa

Jeppesen Systems AB

Västra Götalands län, Göteborg

Tidigare erfarenhet är önskad

38 dagar kvar
att ansöka till jobbet

IT End User Support Specialist – Europa

Vi har en möjlighet för en IT End User Support Specialist (ITEUSS) att ansluta sig till företagets DAS-grupp för att tillhandahålla realtids IT-operativt stöd till slutanvändare, program och projekt.

Basen i Göteborg, Sverige, kommer rollen att vara ansvarig för att utföra en mångsidig rad av tekniska system- och applikationsaktiviteter. ITEUSS kommer att installera, konfigurera och underhålla multiplattformssystem, hårdvara, mjukvara och komponenter. Specialisten kommer också att vara ansvarig för att leverera IT-tjänster, stödja slutanvändare och bidra till IT-projekt inom den tilldelade regionen eller, vid behov, ibland i andra regioner. En av de viktigaste delarna av jobbet kommer att vara förmågan att optimera och automatisera uppgifter för IT-tekniker.

Ansvarsområden:

Den framgångsrika kandidaten kommer att utföra följande uppgifter:

● Distribuera och administrera IT-system i den tilldelade regionen, inklusive slutanvändardatorer/laptops, datorservrar, nätverksutrustning, röst- och videohårdvara samt mobila enheter.

● Analysera datorkrav och systembehov.

● Stödja mångsidiga system- och applikationsaktiviteter.

● Installera, konfigurera och underhålla system, hårdvara, mjukvara och komponenter.

● Säkerställa att systemen överensstämmer med arkitektoniska mål och är produktionsklara och stödjande.

● Utföra incidenthantering och lösa hårdvaru-, mjukvaru- och konfigurationsproblem med systemen, eskalera till rätt grupp vid behov.

● Utföra tillgångsändringsuppgifter och reflektera sådana ändringar i lämpliga databaser.

● Tillhandahålla IT-konsultation till slutanvändare.

● Distribuera nya användar-IT-startpaket och ge initial användar-IT-orientering.

● Säkerställa säkerhet och policyöverensstämmelse vid utförande av tekniska uppgifter.

● Delta i regionala och tvärregionala tekniska möten.

● Bidra med uppdateringar till teknisk dokumentation, procedurer och processdefinitioner.

● Utföra nödsituationer eller periodiskt planerade informationssystemadministrationsuppgifter, underhåll/uppgraderingar och konfigurationsändringar.

● Genomföra systemprestandaanalys och ge feedback till funktionella ledare och kollegor inom Continual Service Improvement-funktionen.

● Bidra till internationella IT-projekt vid behov och som koordineras av den tilldelade projektledaren.

● Arbeta nära andra yrkesverksamma inom Jeppesen Fore Flight IT, söka och ta emot funktionell vägledning vid behov för de ovan nämnda ansvarsområdena för att möta affärskrav.

IT End User Support Specialist (ITEUSS) rapporterar till DAS IT End-User Support Manager och får funktionell vägledning från tekniska ledare. ITEUSS interagerar ofta med slutanvändare, IT-affärspartners, IT-projektledare och externa tjänsteleverantörer. Tillfällig affärsresa kan krävas, drivet av affärsbehov. Speciella projektuppdrag, backfill-krav eller rotationer kan nödvändiggöra kortsiktiga uppdrag till andra platser och regioner. Betydande flexibilitet förväntas för att utföra aktiviteter utanför arbetstid, både på plats och på distans.

Grundläggande kvalifikationer (Krav på färdigheter/erfarenhet):

● Minst 5 års total IT-erfarenhet med praktisk erfarenhet av företags IT-infrastrukturstöd och tjänsteleverans, både på plats och på distans.

● Tidigare erfarenhet av att arbeta i ett globalt IT-team är mycket önskvärt.

● En datorkunskap och minst en eller flera professionella tekniska certifieringar är mycket önskvärt (ITIL, Microsoft, CompTIA, Cisco).

● Omfattande IT-teknisk supportkompetens med överlägsen kunskap om operativsystem, mjukvara och hårdvara.

● Utmärkta felsöknings- och problemlösningsförmågor, inklusive server- och nätverksadministration.

● Kunderfarenhetsfokuserad med starka kundservicetalanger och förmågan att tillämpa känslighet och diskretion när det krävs.

● Kapabel att hantera flera uppgifter samtidigt och möta åtaganden; bibehåller en positiv attityd även i stressiga situationer.

● Kunskap och förmåga att använda PowerShell, Bash och andra skriptspråk är ett plus.

● Kunskap om ServiceNow och/eller förmågan att skapa/ändra processflöden är ett plus.

● Dynamisk och proaktiv attityd med flexibilitet.

● Hög energinivå, entusiasm och passion.

● Processinriktad.

● Utmärkta engelska muntliga och skriftliga kommunikationsfärdigheter.

● Förmåga att effektivt kommunicera IT-koncept till icke-IT-slutanvändare.

● Stark känslighet för kulturella skillnader och betydande global förståelse.

Relokalisering: Denna position erbjuder ingen relokalisering. Kandidater måste bo i det omedelbara området eller relokalisera på egen bekostnad.

Viktig information angående denna rekrytering: Denna rekrytering är för en lokalt anställd position i SVERIGE. Kandidater måste ha nuvarande laglig behörighet att bo och arbeta i Sverige. Förmåner och lön bestäms på lokal nivå.

Visum Sponsring: Arbetsgivaren kommer att initiera visumansökan; dock kommer den framgångsrika kandidaten att täcka kostnaden för visum.

Vänligen ansök genom att skicka ditt CV på engelska.

🖐 Passar detta jobb någon du känner?
Dela

Andra jobb inom samma område

Kanske kan det vara dags att bredda sökningen med dessa lediga jobb

Sökord / Yrke
Liknande jobb
Senaste artiklarna